Saturday 24 January 2015

Jawapan Aku.

Bismillahirrahmanirrahim.


Kau tanya aku, kenapa aku baik lagi dengan kau. Sedangkan bermacam dah kau buat dekat aku.
Aku jawab, tapi ini jawapan aku yang panjang untuk soalan kau yang satu itu. (Itupun kalau kau baca.)


Aku tak punya sebab nak benci kau.
Aku tak punya sebab nak berdendam dengan kau.


Sebab, kau pernah buat aku bahagia.
Sebab, kau pernah sayang aku.
Sebab, kau pernah jaga aku.
Sebab, kau tau baik buruk aku macam mana.
Sebab, segala kebaikan kau dan kenangan yang kita ada telah menutup dan melupakan aku seketika semua rasa benci dan sakit aku. Sampai aku dah tak nampak semua tu.

Ya, aku sakit dengan apa yang terjadi. Aku sedih. Aku marah. Tapi, semua tu bersifat sementara. Aku tak simpan dendam.


Aku akui, hari tu aku marah kau. Maaf. Aku sakit. Aku masih mencari diri aku yang hilang.
Hilang sebelah sayap dan cuba untuk terus terbang agar tak tersungkur terus ke bumi.

Tak, aku tak benci kau. Kalau dimulut aku kata benci, tapi tak di hati.
Jangan kata aku benci kau.
Aku sedih.
Tak mungkin aku benci orang yang pernah  jadi bahagian hidup aku.
Dah macam soulmate aku.
Used to be the other half of mine.
Aku tak benci kau.
Tak pernah.


Tipu kalau aku kata aku tak rindu. Memang menipu kalau kata aku tak sayang. Tapi, aku tak nak jadi beban dalam hidup kau.
Aku tak nak risikokan kau dan hidup kau.
Kau berhak atas hidup kau.
Aku cuba faham,
Dan aku faham.

Jangan risau pasal aku. Aku okay.
Teruskan kehidupan kau, macam aku teruskan kehidupan aku.

Tak, aku bukan nak raih simpati kau atau sesiapa. Aku tak harap dengan kau baca semua ni, kau kembali. Aku cuma jawab apa yang kau tanya aku.

No hurt feelings,
No hard feelings.

No comments:

Post a Comment